torsdag 16 augusti 2012

Argh

Jag vet att nära inte skjuter någon hare, men jag måste ändå påpeka att jag var nära. Inte nära att skjuta någon hare alltså, men nära att vinna x-antal tusenlappar på pokern. Först spelade jag en billig turnering och vann hela grejen. Inga stora pengar, men tillräckligt för att jag tyckte det kunde vara passande att spela en större och lite dyrare turnering för en del av de vunna pengarna. Och shiiiit så nära det var att jag kom riktigt bra till där också.

Låg bra till när jag fick chansen (två gånger om) att hamna allra högst upp i toppen. En kille/tjej satsade All in. Jag hade två Ess på handen och tyckte det skulle vara en dum idé att inte syna. Det visar sig att den andra har två 6:or på handen. Givetvis kommer det då upp en 6a på bordet och han/hon träffar triss. Hur som helst så hade jag gott om pengar kvar.

Typ 2 händer efter får jag två kungar på handen. Efter lite höjningar här och var så ställer en person som har nästan exakt lika mycket som mig All in. Jag synar och han/hon visar två 10:or. Upp på bordet kommer 7, 8, 9 och en Knekt. Se där ja, en stege och mina tusenlappar flaxade iväg.

Jag gick iaf plus typ 30 spänn, så det var en billigt, men frustrerande, nöje.

Vill ni läsa fler pokerinlägg så får ni nog vända er till en annan blogg.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar