onsdag 8 augusti 2012

Nerv

Dagen började inte så lovande när det var mörkt som natten och hällregn när jag till slut lyckades ta mig ur sängen. Men sen tog det sig rejält.

Efter sommarlovsmorgon projektade jag och såg i bakgrunden på taekwondo i OS. Det var en liten svensk, som var skräll att han tagit sig till OS, som mötte en spanjor som var världens bästa i den viktklassen. Svensken var typ hälften så lång som spanjoren. Spanjoren drog som väntat ifrån, men så helt plötsligt flög svensken upp och sparkade honom i huvudet. 4 poäng och nerv i matchen. Tyvärr vann spanjoren sedan efter en lyckoträff med 1 sekund kvar.

Sedan kom Terje på besök. Vi hittade på en massa roliga saker. Stoppa bilar i godiskartonger, hoppa i sängen, åka hiss och pensla vatten på solsäng är några saker som man kan göra när man får tid över. Jag försökte givetvis lära honom lite om OS också. Terje tyckte det bästa på OS var när en tjej (som skulle springa 1500 m) vinkade till kameran. Henne hejade vi stenhårt på sen. Jag tror hon var från typ Nya Zeeland.

Efter att Terje åkt hem och lite mer projektande så träffade jag Janna på stan. Tillsammans träffade vi även lillasyster Linda, lilla Frida och lillebror Jonnytage. När vi var på stan fick jag även ett meddelande från passledaren vi hade igår. Hon undrade om jag levde. Kul när man gör ett minnesvärt intryck.

Nu på kvällen var det semifinal i OS-handbollen mellan Sverige och Danmark. Ja det vet ni ju säkert. Vilken sjuuuuk match det var. Spännande precis hela tiden. Det var den bästa (underhållningsmässigt) handbollsmatchen jag har sett. Galet. Hade vi förlorat hade jag ju hatat hela sporten, men nu blev det ju ett lyckligt och rättvist slut. UNDERBART!

Vi vann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar