söndag 10 mars 2013

En gammal skola

Nu har jag kommit på en strålande affärsidé. Köp ett gammalt hus ute på landet, öppna skola där ett tag (typ nån veckas sommarskola) och sälj sedan huset under rubriken "Gammal skola på landet". Jag tror man kan göra bra med pengar. Tydligen är det nästan alla svenskars dröm att bo i en gammal skola på landet. Vi var på en husvisning idag ute i ingenstans. Det var en gammal skola som hade ett par extremt charmiga rum, men också en hel del förfall. Övervåningen var t.ex. i det närmaste obefintlig. Hur många personer letar sig då fram till en sådan visning ute i ödemarken? Jag räknade iaf till cirka 100 bilar...

Om någon inte förstod det så såg vi Hansel and Gretel på bio tidigare i veckan. Om det var en barnfilm? Nej. Det var typ en splatterfilm. Jag har inga problem att se förbi lite blod och så, men det här var över min gräns för hur morbid en film ska vara. Och så blanda in barn i det hela. Nej. Om man gillar sånt så var det dock en hel del bra grejer i filmen också (framför allt Trollet).

Påskris på coop. Redan! Fick bära sakerna i famnen.

Nu är det mindre än 2 veckor kvar tills våren kommer. Sweet.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar