söndag 3 mars 2013

Kung Johan

Johan Olsson gav sig ut på en liten skidtur i ett soligt Italien. Några timmar senare hade han åkt ifrån hela världseliten i ett före som gjorde det omöjligt att köra ifrån folk, tittat sig om över axeln tusen gånger för mycket, stretchat lite grann, förintat en Northug i toppform, skrämt omkull Cologna med sin imponerande åkning, vunnit VM-guld och blivit en skidgud. Det kan hända mycket på en liten skidtur.

Två svenska tjejer hoppade över en ribba och upp på en EM-prispall i Göteborg. En svensk pöjk hoppade ner i en sandlåda, men hamnade ändå på samma prispall. En Moa Hjelmer sprang fortare än vad jag tror att hon egentligen kan. Och ja, hon hamnade på den där prispallen hon med.

Det går bra nu. Jörgen vann ju dessutom Vasaloppet för 4:e raka året. Vi Jörgen håller ihop i vått och tort.

Nu tror jag att det är slut på VM och EM för ett tag, så jag kanske kan skriva om någonting annat än sport här.

Jag har varit mycket arg på vår nya Surface-surfplatta. Nu har jag dock gått över till att älska den. När tangentbordet kommer blir den perfekt.

Om jag mår ok imorgon ska jag testa mitt knä på en fotbollsplan. Jag ger det 50% chans att det håller en träning och 12,4% chans att det håller en hel säsong. Ni vet ju säkert vid det här laget att jag är så naiv att jag tror på saker även om oddsen är emot så jag hoppas på det bästa. Och håller det inte så har jag förmodligen förbättrat mina chanser att läkarna ska kolla upp seriöst om de kan göra någonting åt det. Win-win, typ.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar