torsdag 21 mars 2013

Inför Arlanda

För några veckor sedan var vi ute i ett Stjärnorp klätt i vinterskrud. Det var jag, Stampe, bror och b. När vi knallade runt nere i ravinen så överraskade FoT (bror & b) oss med nyheten att de skulle gifta sig - i smyg. Jag och Stampe hade redan innan spekulerat i om de skulle gifta sig i samband med resan, men det blev ändå lite överraskande och givetvis en väldigt kul nyhet. Sedan byggde vi en snögubbsfamilj.

Det var lite lurigt att hålla det hela hemligt för alla och vi vill be om ursäkt till alla som vi dragit lite vita lögner för. Att förklara varför jag, Stampe och Mli skulle med upp till Sthlm och att vi skulle åka upp redan en dag innan var väl den största utmaningen utöver att bara inte försäga sig. Under tiden fram till avresan gick resan under kodnamnet "Skicka paketet". Jag kände mig inte så trovärdig när planeringstokiga jag körde på "det löser sig"-snacket, men det fungerade visst helt ok. Min minstaste svägerska fick en helt egen lögn om att vi skulle på en kusins hemliga bröllop. Känn dig utvald.

Lördag 16/3 bytte vi så bil med mina föräldrar (det var därför vi var tvungna att avslöja att vi skulle med upp till Sthlm) och gav oss av upp mot Arlanda med en väldigt fullpackad bil.

Resten av storyn kommer nog i helgen.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar