söndag 10 mars 2013

Torka

Det är fler som läser bloggar där det skrivs inlägg.
Jag var på Linköping Beer Expo igår med några jobbarkompisar. Det var kul och lite intressant, men själva ölprovandet var inte min grej. Hittade några som jag tyckte smakade helt ok och några som var vidriga, men jag hittade ingenting som jag kommer köpa någon gång. Varför fick man en deciliter av varje öl? Man är ju bra slötänkt om man behöver så mycket för att fatta hur det smakar. Vore bättre med mindre, billigare och flera. Det var inte min grej iaf. Sedan hamnade vi på Hästen&Hunden innan det blev dags att följa SchlagerStampe hem.

Folk är förbannade för att svenska folket inte fick rösta fram vem som skulle skickas till eurovision. Jag är inte så förbannad, men jag kan ju förstå frustrationen. En tävling där det hela handlar om tycke och smak. Varje land ska rösta fram en låt och sedan ska man se vilken som alla andra länder gillar bäst. Känns ju lite kul att skicka det som de flesta svenska tittarna gillar bäst då. Annars faller ju lite tanken med nationella tävlingar. Då kan ju alla länder skicka in bidrag till en enda stor eurovision-tävlingar (med deltävlingar o.s.v.) med en gång istället. Jag skulle ju hellre se att Sverige skickar en låt som "vi" gillar bäst och att den kommer sist än att vi skickar en låt som "vi" tycker suger och så vinner den i Europa.

Mitt nackont börjar ge med sig nu.

Det blev inte mer spännande inlägg än så.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar