onsdag 8 januari 2014

Ett mycket viktigt inlägg

Nu händer det grejer. Ojojoj. Men vi tar en sak i taget så att det inte blir rena piff & puff av det hela.

*Jag var ute och sprang en sväng idag. Inget konstigt med det.

*Idag är det lill-lördag!

*Svärmor har börjat plugga! Coolt.

*"Lilla C" är lagad! Det var generatorn som gett upp. En mindre kul utgift (dryga 5 000:-), men skönt att det var hyfsat lätt åtgärdat. "Nu laddar den som ett kärnkraftverk!" var bilmekens egna bedömning efter reparationen. Vi kommer snart tillbaka för service!

*Jag har fått en jobbsurfplatta. Det är ett halvätet äpple på den, men det kan jag leva med känner jag. iPad Air heter den. Den är min så länge jag jobbar kvar. Lite som en omvänd gisslan. Vi blev beordrade att leka mycket med paddan så att vi lärde oss tekniken. Samtliga anställda fick varsin. Sweet.

*Jag har fått ett nytt jobb! Jag fick reda på det igår, men det var "locket på"/"no comments"/"silenzio stampa" fram till idag. Jag har iofs inte fått löneförslaget och tackat ja ännu, men det ska mycket till för att det inte ska bli av. Nya jobbet är på samma jobb, men som klasslärare. Start om några veckor. Riktigt kul men samtidigt lite obehagligt då jag inte har full koll på tjänsten, upplägg, kollegor o.s.v. Jag ska jobba på det.

*Vi har bokat bröllopsresa! Curacao, 13 nätter i juli, all inclusive. Kommer bli sweeeet! Det är vad man kallar en kul utgift (summa hemlig).

2014 börjar likna nåt nu.

Puss & Kram!

1 kommentar:

  1. Låter roligt och spännande. Mer info kommer hoppas jag.

    SvaraRadera