torsdag 9 januari 2014

Feelgood-inlägg

------------------------------------------------------
OBS! Känsliga läsare varnas. Inlägget innehåller kopiösa mängder positiva upplevelser. Detta kan uppfattas som stötande om man inte är sugen på att läsa om hur bra någon har det. Ni som är på det humöret rekommenderas därför att hoppa över detta inlägg och istället ta ett Grey's anatomy-maraton eller, än bättre, ett bubbelbad med lite Lasse Winnerbäck i bakgrunden och en flaska vitvin handen.
------------------------------------------------------

Idag tror jag att jag har haft ett stort leende på läpparna nästan hela dagen.

Barnen i min femma har varit helt underbara (lite taskigt av dem när jag imorgon ska berätta om mitt jobbyte...).

Alla kollegor har gett en massa positiv energi. Särskilt några av dem som jag ska snart börjar jobba riktigt nära. De lyckades verkligen få mig att tro på att de var överlyckliga över att jag skulle börja jobba med dem.

Killarna i min lilla killsnacksgrupp visade att några polletter börjar trilla ner hos de flesta och vi hade riktigt kul.
Ett gäng av mina fritidsbarn gav mig ett görfint mottagande. Då det var killgruppstorsdag träffade jag inte övriga 3/4 av fritidsbarnen fören vid mellis. När jag kom in i matsalen lämnade typ 10 barn direkt sina platser och småsprang fram och överföll mig med kramar. Kanske inte helt korrekt uppförande i en matsal, men jag blev inte direkt arg...

Alla barn och kollegor på fritids bidrog sedan till en hellyckad eftermiddag. Jag tror nog att vi har börjat få rejäl ordning på den där barngruppen nu.

Sedan kommer man hem till en Stampe som strålar som vanligt. Life is good.



-------------

Sen tänkte jag bryta av lite från feelgoodsnacket och citera en cool/hård kille i 5:an som igår reflekterade lite när det bara var han och jag kvar i omklädningsrummet inför en gymnastiklektion:

"Nu kommer det bara bli stökigt på lektionen... [...] När vi har L eller K så skärper sig alla och det är asskönt, men så fort det är någon som inte är lika sträng så flippar alla. Sen klagar många på att våra lärare är hårda. Vad faan tror dom liksom."

Sjukt skönt det vore om fler kom till den insikten. Det lärarna märker funkar är ju sannolikt det de kommer köra på. Se då till att skärpa er som mest när lärarna är på det sättet som ni vill ha dem.

-------------

Life is good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar