torsdag 16 januari 2014

Tjeeena

Här om dagen när jag klev in i badrummet möttes jag av... en myra. En sån vanlig liten svart ni vet. Vinterns kallaste dag. Jag gissade att han ville ta en värmande dusch.

Jag har blivit förföljd på jobbet den här veckan. Inte för att de behöver hålla koll på mig alltså utan för att det är en ny kille om ska ta över min tjänst. Han verkar lovande. Jag ska lära honom allt jag kan, förutom några hemliga knep...

Ska man hänga med på religionsdiskussionerna i år 5 så får man inte sitta och halvsova:
Elev 1: Men om man tror på ett bättre liv efter döden, varför begår man då inte bara självmord?
Elev 2: Det står att om man begår självmord så kommer man till helvetet.
Elev 3 (den halvsovande): Var står det?
Elev 2: I bibeln.
Elev 3: I bilen??
Halva klassen: Bibeln!!

Fotbollsträning 20:15-22:00 då. Jag ogillar den tiden.

Imorgon drar Stampe iväg på någon form av samkväm med jobbet. Kommer hem igen på lördag.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar