fredag 24 januari 2014

Fotad fot

Jag räknade ju med att få lite mindre sömn än vanligt när det var sen träning igår, men det blev visst värre än vad jag trodde...

Sparkade ihop med en lagkamrat på träningen (min vrist/fotrygg mot hans dobbar) och fick lite ont. Det kändes dock bara som en sån där smäll som man får både nu och då. När jag kom hem var det heller ingenting som jag tänkte på. När jag klev ur duschen högg det dock till i foten och jag fick tänka mig för hur jag satte ner foten. Jag tänkte att sömn ju måste vara bästa medicinen. Det var det inte.

Typ 01:40 vaknade jag av smärta från foten. Försökte hitta någon position som gjorde att det inte smärtade så att jag kunde somna om. Det visade sig dock vara omöjligt och jag bytte taktik till värktablett och linda. Att linda foten var ett dåligt beslut. Då blev värken värre och konstant. Att jag dessutom frös så att jag skakade underlättade inte direkt försöken att somna om. Lyckades somna efter någon timme eller två men fortsatte att vakna från och till av smärta, att jag frös eller att jag var överhettad.

När klockan ringde var jag lite lagom trött, men foten gjorde faktiskt mindre ont. Oturligt nog var det en sån fredag som Stampe har bilen och jag går till bussen. Tänkte att en rejält snörad känga nog kunde göra att det gick bra att gå ändå. Jag hade fel. Fick bli att halta till vårdcentralen, som skickade vidare mig till akutröntgen (utan kryckor, så jag fick halta vidare). Det visade sig att jag inte hade någon spricka. Mina ben är oförstörbara (förutom mitt näsben som eventuellt har gått av en gång).

Nu blir det tyvärr ingen fotbollscup imorgon. Prognosen är dock positiv och högläge och vila i några dagar blev medicinen. Eller som läkaren sa: "Då ska du ha foten i högläge i några dagar - någon vecka. Eller det kommer ju förmodligen läka ändå så småningom, men det går fortare om du gör så."

Nu ska jag fortsätta att intensivläka.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar