söndag 12 januari 2014

Fyslördag

Det blev nästan en heldag tillsammans med fotbollslaget igår. Först hade vi upptaktsmöte, vilket ju inte var så fysiskt ansträngande, men sen satte vi igång. Först var det en rejäl uppvärmning och ett löptest. Testet bestod av att helt enkelt springa 2 km så fort man bara kunde. Jobbigt sätt att starta säsongen på. Dessutom var det isigt underlag och en temperatur som mina luftvägar inte är helt kompis med. Direkt efter löpningen var det dags för inomhusfotboll + styrke- & spänstträning. Jag spelar ju dock inte inomhusfotboll så jag körde styrka/spänst-delen om och om istället. Lår och magmuskler, framför allt, fick sig en rejäl genomkörare.
Därefter hade vi ett litet uppehåll då man hann hem till nära och kära. Jag har egentligen svårt för att äta direkt efter träning, men då det skulle komma mer träning så tvingade jag i mig en pizza. Sedan skjutsade Stampe ut mig till Ljungsbro innan hon drog iväg på tjejkväll. I Ljungsbro spelade vi (fotbollslaget) hockey. Många muskler som man inte är van att använda, men ruskigt kul var det. När vi släpat oss av tiden så avrundade vi dagen med ett antal timmar i bubbelpoolen.

Idag känns kroppen lite tom på både energi och vätska.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar