torsdag 25 november 2010

Ända in i kaklet!

Igår var det åter dags för ambulansbesök på Ljungsbro fritidscenter. Det var dock ingen klorgas och ingen som svimmade den här gången. Nu var det istället en pojke som simmade med huvudet före in i väggen. Bula i pannan, kraftigt försämrad syn på ena ögat och ont i nacken (vilket han iof hade redan innan han simmade in i väggen) ska man ta på allvar. Det gjorde vi givetvis också. Det blev stillaliggande, värmhållande, fixerad nacke och ambulansfärd. Så här i efterhand kan jag dock erkänna att jag skulle kunna sätta en rejäl slant på att killen spelade över Rejält och att han mest var ute efter uppmärksamheten. Men det säkra före det osäkra var en självklarhet och jag hoppas att han mår bra och har fått komma hem nu.

Idag var jag på anställningsintervju för vikariepoolen i Linköpings kommun. Jag hade inte förberett mig någonting och var inte alls nervös då jag visste att dom behöver all arbetskraft dom kan få, typ. Men det är ju aldrig fel att få lite träning på anställningsintervjuer och jag tycker att det gick kalasbra. Om damen som intervjuade mig fått välja så tror jag att hon hade adopterat mig eller anställt mig som barnvakt till sina barnbarn. :p

Ikväll blir det kravall. Studentfestvarianten alltså. Ska bli kul med kravall, för det var rejält länge sedan sist. Vi får se var det slutar. Imorgon måste jag dock vara på tå igen då jag ska ut på sista besöket i min klass angående examensarbetet.

Kör försiktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar