måndag 22 november 2010

Jag borde skriva examensarbete istället

Idag är det måndag och jag vet inte vad som kommer hända. Jag ska skriva examensarbete och jobba, men man vet ju aldrig hur det blir med sånt där. Janna ska vikariera mera och sen skriva examensarbete(?).

Däremot vet jag vad som hände i helgen. Jag jobbade fredag och lördag. Var sjukt segt då jag inte var riktigt kry. Dock var det bättre redan på lördagen, vilket var tur då det blev en heldag på jobbet. Först vanligt jobb med simskola som höjdpunkt. Därefter fick vi för första gången se på riktigt att Madicken (inte hon i Astrids böcker utan hon som fortfarande är arg på mitt hus för att det körde in i hennnes mammas nya bil när hon satt bakom ratten) verkligen är gravid. Har varit lite svårt att tro på. Sedan var det simledarmöte. Tycker nog att det var ett bra möte. Tråkigt dock att jag inte kunde vara med och tävla (tävlingar är ett måste på varje simledarmöte) bara för att jag höll i det hela. Efter mötet blev det så personalfest för att fullborda heldagen på jobbet. Pizza, lek på en stor uppblåst krokodil, klättring uppför repstege till taket, bastu, bubbelpool... Ja ni hör ju att det var en trevlig kväll.

På söndagen var mina lungor inte lika glada åt att jag haft en heldag i simhallen. Jag hostar mig sönder och samman ibland. Så det blev en lugn söndag. Vi hann iaf med att impulsköpa en isskrapa, besöka K&K&Bebisen och se Harry Potter på bio tillsammans med FoT, Mli och Mossa.
Isskrapan har vi inte hunnit testa. Kristin och Kim vet vi sedan tidigare att vi gillar skarpt, men även bebisen är, trots sitt enorma sovintresse, en av våra absoluta favoriter. Harry Potter-filmen får jag nog fundera lite mer på vad jag tyckte om. Jag måste nog se alla dom filmerna jag missat först. Men det känns som om jag gillade bättre när dom var i skolan. Känns mer Pottrigt.

Jannas mamma och pappa sitter i detta nu på ett plan mot Aruba. Sweet. Ha det underbart!

Ni andra får nöja er med:
Ha de bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar