söndag 14 november 2010

Lördag, fars dag och ett scoop

Det har varit helg ett tag nu. Jag gillart.

I lördags var det terminsstarter med simskolan. Jannas och min grupp var lite rädda av sig. Att det kan finnas så mycket som är läskigt. Men får vi bara pussla lite med vilka som ska vara med vilka så ska det nog bli kalasbra det där.

På lördagskvällen så blev det fest på Skon vid Bron (Nej inte i Kisa utan i Tannefors). Vi körde en egenimproviserad version av Expedition Robinson. Expedition Robinsson. Mycket spännande. Fisken blev Mrs Robinsson och Paolo verkade nöjd över tävlingarna. Efter det blev det utgång till NH där det var sjukhusfest med pride-tema. Gay så det stod härliga till. Janna hade svarta fjädrar i håret och jag hade en rosa skjorta, så vi var ju väldigt pride vi också. Här nedan hade det funnits en bild, om vi hade haft kameran med oss.

Efter inte jättemånga timmars sömn så fick vi stiga upp, för då var det fars dag och vi hade lovat att ta med far på auktion för att inhandla en farsdags-present. Utflykt, present och spänning i ett! Innan pappan hittade någonting som han gillade så hann vi med att ropa in en cykel åt lillasyster-Linda. Pappan slog sedan till på en tavla som jag tyvärr inte hann se och sedan även någonting i koppar. Familjens största köp kom dock efter många timmars väntande då lillebror-Tage blev stolt ägare till en gungstol. Ja, en gungstol. Den var faktiskt fin.

Systern-med-magen (bäst att jag skriver att jag menar min gravida syster Tjoffla, så att ingen annans syster tar åt sig) kunde tyvärr inte följa med på aukion då hennes värkar verkar tillta.

Och så måste vi givetvis avsluta med ett avslöjande.

Sillydeep avslöjar före alla andra:
Grattis Socialdemokraterna! Nu avgår Mona Sahlin från partiledarposten. "Det känns ungefär lika vettigt som att tågen avgår från tågstationen" säger Sillydeeps politiska expert. Hon var ju faktiskt inte alls bra som partiledare. Inte ens nära.

Ikväll blir det F1, fotbollsträning och ostbollar.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar