torsdag 18 november 2010

I sömnen kan ingen höra dig skratta?

Du ligger i godan ro och får din välbehövliga skönhetssömn när du plötsligt väcks av att någon skrattar åt dig och försöker begrava dig i ditt täcke. Tankarna snurrar i ditt huvud, snabbare än vad som är teoretiskt möjligt mitt i natten. Ligger jag verkligen i min säng? Har jag skämt ut mig fullständigt? Vill någon rulla in mig i täcket för att kidnappa mig? Varför får fötterna absolut inte ha något täcke på sig? Trots att din hjärna är uppe i fullfart så är din kropp fortfarande kvar i sömnliknande tillstånd och vill inte riktigt göra som du vill att den ska göra. Din kropp är inte sugen på att öppna ögonen helt och är inte alls intresserad av att röra på sig. Det enda din kropp går med på att göra är att försöka stjäla tillbaka täcke till dina fötter. Paralyserad av sömn, och med hånskratt i ditt öra, tvingas du inse fakta: Klockan är 02:35 och du bor med Janna "Stampe" Persson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar