torsdag 11 november 2010

Idagen

Dagen som kallas idag kan sammanfattas i punktform om man struntar i allting som har med examensarbete att göra.

*Jag sprang en runda idag. Intervaller. Är nöjd med mig själv, men mindre nöjd med mina lungor.

*Janna blev godkänd på hemtentan! Extra plus fick hon på den delen som hon inte förstod, hatade och tyckte blev jättedålig.

*Vi har varit och hämtat ut vår nya undervattenskamera. Så nu kan vi vara fiskpaparazzis nere i Egypten även det här året. http://www.dcviews.com/specs/images/pe_w80f.jpg

*Jag blev godkänd på hemtentan! Som Janna sa så bevisade vi att man inte behöver gå på seminarier (eller läsa böcker) för att klara en sån här tenta. Sen kan det ju vara bra att läsa böckerna av andra anledningar. Vi har ju tänkt bli lärare t.ex. Litteraturseminarier är däremot mer som slipsar. Vad är vitsen liksom? "Det ser bra ut." kanske vissa säger. Det får man tycka, men i övrigt är det mest långdraget, obehagligt och meningslöst.

*Avslutningen på min förra punkt lät som ett dåligt försök att härma någon stand up-artist på 90-talet ser jag nu. Tänk Jerry Seinfeldt. "Vad är vitsen med slipsar liksom?".

Imorgon ska Janna jobba som vikarie och jag ska jobba som vanligt. Vi kanske ses där?

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar