måndag 1 november 2010

Såld för 50 kronor till tjejen i luften

Det blev visst ingen heltyst hemmakväll i lördags. När jag hörde rykten om spel så var jag tvungen att överge mina planer. Däremot så höll vi oss till planerna ganska väl igår.

Auktion blev det och vi fick i stort sett allting som vi ville ha och till priser som vi absolut kunde tänka oss. Sen så var väl inte alla köp lika planerade. Tänk dig att du sitter och viskar (för annars blir auktionsutroparen väldigt arg) med din syster då auktionen är inne på en del där ni gått förbi och inte sett någonting intressant över huvud taget. Så helt plötsligt, från stolen rakt framför dig så vänder sig din flickvän om samtidigt som hon kastar sig bakåt i riktning mot din gravida syster. Medan hon fortfarande är i luften så slänger hon ut en hand och får tag i "budbrickan" (eller vad det kan tänkas heta). Fortfarande vriden minst 180 grader runt stolsryggen och typ hängandes i luften lyckas hon slänga upp brickan i luften och så är vi stolta ägare till en pall.

Sedan blev det en tur tillbaka till Lkpg för att se på innebandy. Linköping lyckades inte med mycket medan dom andra gjorde mål på precis allting. Janna och jag visade bättre form och börjar få in känslan för bollkastningen i den nya hallen nu. Vi hade alla 3 bollar precis utanför pallen. Nästa gång siktar vi på trippeln.

På kvällen skulle jag träna fotboll men det var inte den typen av träning som jag hade hoppats på. Jag hade hoppats på något tråkigt fyspass eller enformigt tekniktjosan. Men näedå, när #3 har en trasig vänsterfot så ska vi passa på att spela match hela träningarna så att han inte kan vara med..

Avslutningsvis så har jag en fråga till Emma (som jag hoppas läser den här bloggen): Får jag låna din vita kjol?

1 kommentar:

  1. Du får mer än gärna låna min vita kjol, om du sedan lägger upp en bild på bloggen på när du bär den!

    SvaraRadera