tisdag 30 november 2010

Standardklagor

Idag har jag läst lite i några böcker. Mycket bra Jörgen. Det ska jag göra om. Sedan har jag och Janna även varit och hälsat på syster yster och bebisen med det hemliga namnet. Kanske börjar det på N? Kanske slutar det på S? Kanske rimmar det på tacopaj?

Om ni vaknar upp en dag och märker att ni är lite annorlunda än alla andra och känner er lite utanför så har jag ett tips. Kör på en standardklagan. Nej det är ingen religiös grej utan någonting som bara är väldigt inne ändå. Har du ingenting att prata om så är det inte vädret du ska prata om utan du ska klaga. Och du ska inte klaga på vad som helst, utan du ska klaga på samma saker som alla klagar på. Standardklagor. Här kommer några exempel:

"Det är ju helt sjukt att det är en överraskning för SJ varje år att snön kommer.."

"Hur **** kunde hon/han som sjunger bäst i hela idol åka ut?"

Nu vill ju jag ogärna klaga på dom här standardklagorna då det ju förstör hela grejen. Men jag har två andra små frågor som kanske kan bli standardklagor framöver:

"Varför kommer det alltid som en överraskning för SJs resenärer att tågen blir försenade när snön kommer?"

"Hur kan så många människor tycka att just den som "representerar" deras favoritmusikstil är den som sjunger bäst i hela idol, varje säsong?"

Men å andra sidan så åker jag typ aldrig tåg och jag har inte följt idol särskilt bra på flera säsonger. Något som jag däremot gör är att jag äter mat. Det är gott och ska inte klagas på tycker jag. Och då är jag ändå väldigt mätt.

Bon apetit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar