söndag 28 november 2010

Första advent

Om någon som läser det här bor i någon helt annan del av världen (eller är på semester där) så kan jag upplysa er om att det har varit en snöig helg. I helgen har jag även lärt mig att världens största land heter Utlandet.

Helgen började dock med en natt mellan fredag och lördag som delvis ägnades åt att försöka få ihop ledare till lördagens simskolor då en liten ledare tyvärr hamnat på akuten. Simskolorna gick sen iaf bra, trots att det var vääääldigt kallt i vattnet. Det var "någon" som glömde att stänga av fyllningen på fredagskvällen, och det var inte jag. På lördagseftermiddagen försökte jag köra ifrån ett snöoväder på väg ner till Vimmerby. Det gick hyfsat förutom när jag mötte lastbilar. Då var det inte som att köra i ett snöoväder utan som att köra i en snögubbe. Fram till Vimmerby kom jag iaf. I Vimmerby ligger Astrid Lindgrens värld och en massa snö. Dessutom heter alla ynglingar Persson och bjuder på tacos. Trevliga små roliga varelser det där.

Hem från Vimmerby skulle jag visa Janna hur det såg ut när jag åkte ner till Vimmerby och vi åkte därför i ett nytt snöoväder. Resan blev dock problemfri förutom när vi skulle upp på vår gård. Snövall, brant uppfart, 2 dm snö och någon decimeter i marginal på sidorna är ingen strålande kombination. Vi hade dock marginalerna på vår sida och snöskyfflar i förrådet. Med oss hem från Vimmerby fick vi en julklapp som jag köpte i en affär som var skydd mot snön samt lite sjukdomsbaciller som Janna fick av sin minstigaste lillasyster (för att Janna inte tyckte tillräckligt synd om henne?).

Nu på kvällen har jag hunnit med en väldigt rolig fotbollsträning och Janna har hunnit ligga sjuk i soffan. Nu blir det tänt adventsljus, dryck med ciderkaraktär, chips och en film.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar