onsdag 28 september 2011

Ide

Mitt knä höll inte för att spela fotboll. Inte ens nära faktiskt. Det var kanske lite naivt av mig att tro på det. Sån är jag. Nu tar jag vintervila.

Idag har jag haft min första studiedag som lärare. Jag och Elisabeth (som har den andra trean) gjorde en finfint jobb och är nu klara med en pedagogisk planering till varje ämne. Sedan var det en jättebra föreläsning som jag tror att jag kan ha stor nytta av i framtiden. Lösningfokus och grejer. Fokusera på det positiva, lyfta elever, ta diskussionerna när stressnivån lagt sig o.s.v. Sånt där som låter så självklart och jättebra men är så svårt. Idag fick vi lite mer handfasta tips. Men det krävs nog mycket övning och många små steg och prova på innan man klarar av att hela tiden ha det förhållningssättet i en klass med 20 helt olika individer.

Janna köpte vita stövlar idag.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar