måndag 19 september 2011

Katjing

Vi blev inte rika idag! Var ju på Mantorp idag. Träffade Jannas pappa, prickade in någon vinnare och t.o.m. en tvilling, men åkte hem utan att vara rikare än när vi åkte dit.

Jag blev inte rik när jag lämnade blod på sjukhuset idag heller. Kan bero på att det var allergicentrum som jag var på. Fick blåsa i lite maskiner med moln och clowner också och prata med en överläkare (dock inte samma överläkare som jag pratade med förra gången). Hon velade mellan något astmaLiknande eller något klorrellaterat. När svaren på blodproven kommer så får jag veta om det är kloret. Jag fick några nya och några gamla mediciner också. Får hoppas att det blir lite mindre hostigt nu.

På apoteket hörde jag följande konversation mellan en kund som precis köpt en burk med piller och apotekartjejen i kassan.
Kunden: Hur ska dom förvaras? Typ mörkt?
Apotekartjejen: Ja i burken ska dom förvaras...

Imorgon ska jag ha en gymnastiklektion med min klass. Fotboll stod tydligen på schemat den här veckan. Passande.

Nu ska jag packa ner lite kantareller och sen ska jag slappa och Janna sova. Jag kanske inte ens har sagt att vi har plockat kantareller. Vi gjorde det i söndags, efter att vi gått lottlösa från auktionen. Åkte ut till Helena och Fredriks domäner och blev tipsade om riktigt fina svampställen. Jag har sett stora trattkantareller förut, men dom trattkantarellerna vi plockade i söndags var mer än dubbelt så stora som dom trattisar som jag tidigare kallade enorma. Helt stört var det. Och det var inte några få stycken utan hela hav av dom. Galet.Vi kom dock ihåg att inte plocka mer än vad vi orkar rensa.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar