måndag 12 september 2011

Inte alla hästar hemma

Nu är vi hemma efter en kväll på mantorptravet. Jag satte några vinnare men tappade formen när jag gick över till att spela tvilling (då ska man tippa både ettan och tvåan i ett lopp). Gick några tior back, men det blev ju ändå ett billigt nöje då det dessutom var fri entré. Janna måste hitta någon typ av lyckoamulett att ha med sig till travet framöver tror jag. Varje gång hon spelar på en häst så galloperar den. Varje gång hon säger att en häst ska vinna, men låter bli att spela på den, så vinner den. Så om ni går på trav: Gör som Janna säger och gör tvärt emot vad Janna gör. Frida och Tage var också där men hade ingen direkt lyckodag dom heller.

Kvällens lyckligaste på mantorptravet var inte på mantorptravet, dom var på Mallorca. Min kusins och hennes sambos stall hade 2 hästar till start (trots att dom alltså är på utlandssemester) och bägge hästarna vann sina lopp. Grattis Anna och Oskar! När jag ändå är igång och gratulerar kusiner kan jag ju gratulera Annas bror Mikael som precis har gift sig och deras bror Håkan som ska gifta sig den här veckan. Dom lär dock inte läsa den här bloggen, men det är tanken som räknas.

Nästa måndag är det V65 på Mantorp så då kommer det lite bättre hästar. Vi siktar nog på att åka dit då också. Det är allt lite mys.

Nästa måndag startar även Walterssons Cup - Musik. Se till att anmäla dig nu, om du nu inte är någon som jag inte känner...

Nu är det nog dags att välja plats i vår stora säng.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar