torsdag 22 september 2011

Vill planera!

Det är inte alltid man får göra det man vill som lärare. Eller det som man tror är bäst för klassen heller för den delen. Som exempel jobbade jag ti-on den här veckan 18,5 timmar i skolan. Fördelningen av den tiden var:
Undervisningstid: Knappa 8 timmar.
Planeringstid: Mindre än 1 timme.
Rättning: Några kvartar mellan lektioner.
Övrigt: Typ 9,5 timmar.

Jag vill ju planera. Jag vill skapa inspirerande lektioner, individsanpassade övningar och ett varierat arbetssätt. Det hinner man inte med 30 minuter på sig att planera. Jag skulle vilja ha en sekreterare som fixar med pedagogiska planeringar, åtgärdsprogram, möten med spec.lärare och psykologer, pedagogiska utredningar, implementering av nya läroplanen o.s.v. Någon som är sugen? Ni kan få låna min dator ibland..

Nu ska jag träna fotboll.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar