torsdag 29 december 2011

Curling

Igår var jag i Norrköping och spelade curling med Mor & Far, FoT & Mli. Janna var på sjukhuset för att få pollensprutor, så hon kunde tyvärr inte vara med. Jag tror annars att hon är en riktig curlingtalang. Trots det så fanns det gott om stjärnor på den välpebblade isen. Lag röd (Mor, Lillebror och Mli) hade en imponerande längdkänsla och nästan alltid gott om stenar i och kring boet. Lag mörk (Jag, far och Frida) blev dock inte stressade av detta utan malde på och utnyttjade våra olika styrkor. Frenetiskt sopande, mycket krockande, nyskapande taktik och en god hand med fru Fortuna ledde till en stabil seger. 11-3. Eller om det var 12-3, 11-4 eller 12-4. Seger blev det hur som helst och jag ramlade dessutom inte en enda gång. Riktigt kul är också att man märker för varje sten att man får bättre känsla för det (även om det givetvis blir bakslag ibland). En mycket rolig och lyckad eftermiddag om ni frågar mig.




Bowling kan slänga sig i väggen. Samma 10 käglor på samma platser om och om igen och man kan inte ens förstöra för varandra. Curling is the shit inom precisionssport!

Soooooopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar