måndag 26 december 2011

Innan julen

På grund av jul har inga inlägg skrivits på ett antal dagar nu. Givetvis ska det uppdateras om vad som hänt under julfirandet, men vi börjar med vad som hände innan jul.

Jag avslutade ju mitt jobb med 3A i torsdags efter ett halvårs tid. Det blev många hej då, många presenter (en EM-fotboll signerad av hela klassen, godis, en bok, en LHC-björn och lite annat) och många långa kramar. Har varit ett slitsamt, många gånger jobbigt och enormt lärorikt första halvår med "egen klass" och givetvis jobbigt att släppa iväg dom.

Det nya jobbet däremot har inte varit någonting ännu. Det har nämligen inte börjat. 9/1 börjar jag. Då ska jag vara resurs i en årskurs 3 med över 50 elever och även jobba på fritids. Jag har ju alltid haft en bild framför mig med en lite lantligare skola, en lite mindre klass och mig som klasslärare. Jag är dock säker på att det kommande halvåret kommer att vara lärorikt och kul på helt andra sätt än det senaste. Se allting ur en annan vinkel, se en helt annan idé av vad en klass är och slippa sitta och grubbla över planeringar och dylikt när jag kommer hem.

Jag  har säkert glömt bort en massa mer som jag skulle skriva om kring "innan julen". Det har ju trots allt varit jul och så sen dess. Det kommer jag ihåg och det ska jag skriva om snart. Typ imorgon.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar