tisdag 27 december 2011

Ljungsbrojul

Julen i Ljungsbro tjuvstartades redan den 23:e med, bland annat, 2 sagan om ringen-filmer samtidigt. Själva julafton (24:e, för er som missat det) inleddes sedan traditionsenligt med en rejäl frukost följt av bad och bastu. Under tiden i badet var det givetvis "Sumotävling" mellan de modigaste också. Janna vann damklassen för andra året i rad (tyvärr var hon enda deltagaren för andra året i rad). Jag blev väldigt stolt vinnare av herrklassen (även det för andra året i rad) efter att ha gått upp 3,8 kilo på 2 timmar.

Efter det blev det julbord, (en liten del av) Kalle Anka, julklappsutdelning, bildspel från gamla jular, julklappshassard och spel. Traditionsenligt och kul på samma gång. Julklapparna jag fick var av alla möjliga slag; bra att ha,  kul att göra, sånt som man vill ha men aldrig skulle köpa själv o.s.v. Jag fick en "knäskyddsspikmatta", ett roligt spel, en klätterväggsklättring och en gigantisk flygande clownfisk. Kan mycket väl ha varit dom bästa julklapparna jag har fått någonsin. Och då var det fortfarande en vimmerbyjul kvar, men den kommer det mer om senare.

Janna gjorde ju sin andra ljungsbrojul och jag tror nog att hon också hade det riktigt trevligt, att hon var glad över dom julklapparna hon fick o.s.v.. Men det vet vi ju inte helt säkert förren hon skriver ett eget inlägg. Bloggar är nämligen det enda stället där man inte kan ljuga..

Julfortsättning följer i ett helt annat inlägg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar