lördag 3 december 2011

Riktigt stål

Idag var det alltså piratlördag i Ljungsbrobadet! Väldigt dåilg uppslutning från kunderna dock, trots våra vackra pirater och "många" roliga happenings. Även vi simlärare var lite piratiga och (som vanligt) mycket vackra att skåda.

Efter det passerade vi igenom ikano-huset och fick se ett mycket märkligt event. De hade julklappsregn inne i köpcentret. Det var orimligt många människor på en allt för liten yta och då kastade dom ut paket med presentkort som alla ville få ta i. Om det blev kaos? Givetvis. Jag hade inte velat jobba som säkerhetsvakt där just den tidpunkten. Fick se några dråpliga incidenter men som tur var ingen som slutade allvarligt illa. Be mig gärna berätta den om chilenarna och den arga jättevita kvinnan någon gång. Vill ni själva se spektaklet så är det planerat att köras varje lördag och söndag (14:00) fram till jul.

Nu har vi varit och sett på bio. Real Steel! Vi såg trailern till den för ett tag sedan och tyckte att den verkade bra, även om storyn kändes lite.. tunn. Sen har jag inte hört något bra om den och sett den få nån dålig recension. Janna var dock bestämd på att vi skulle se den och jag hade inget emot det med tanke på trailern. Väl på bion hamnade vi mitt i ett "gäng" killar i 10-12-års åldern som väl gjorde åtminstone Janna rejält oroad för att det skulle bli en bioupplevelse av det sämre slaget. ... (den här biten av inlägget orkar jag inte skriva just nu, för jag är ganska trött. Ni får fråga om ni undrar) ... Filmen var bra. Riktigt bra. Se den. Den ger ju sken av att vara väldigt förutsägbar/simpel (och det kanske mindre begåvade tror även efter filmen) men den var riktigt smart. Spännande, rolig, gripande och allt sånt där som en bra feelgood-film ska vara dessutom. Jag gillar att feela good. Dessutom var Evangeline Lilly med. Hon är nummer 2 på min lista.

Travet gick inget bra idag heller. Får väl helt enkelt bli rik på något annat sätt. Några förslag? Skraplotter är jag osannolikt usel på. Välbetalt jobb har ju valt bort. Jaja, jag har några idéer kvar. Jag lovar att säga till när jag blivit ruskigt rik. Typ skicka ett vykort.

Jag hade lite mer jag tänkte skriva, men det har jag glömt bort. Nu tar jag med mig nummer 1 på min lista och beger mig till kojs.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar