fredag 2 december 2011

Hostihost

Jag är lite krasslig. Hostar och håller på. Att jag vaknade varje gång jag somnade igår kväll av att halsen slemmade igen kanske inte hjälpte tillfrisknandet. Blev en ganska så seg dag. Men nu är det helg och då ska det kureras.

Idag passade jag på att berätta för eleverna att jag inte kommer vara kvar efter jul. Det sa jag till dom redan när jag började, men nu sa jag att det är helt säkert. Dom blev lite ledsna, sa snälla saker om mig och en del mindre snälla saker om någon annan. Jag ska försöka prata lite med dom en och en eller i mindre grupper om vad dom tycker funkat bättre och sämre nu så att jag kan ge lite feedback till deras klasslärare som kommer tillbaka. Vill ju gärna att dom ska få ta med sig lite framsteg som gjorts.

Ikväll 18:00 lottas grupperna till sommarens EM-slutspel i fotboll. Jag kommer sitta bänkad. Jag hoppas nog på att vi får möta Polen, Italien (jag tror deras övertaktiska gåfotboll passar oss bättre än Rysslands speed) och Irland. Men å andra sidan så brukar vi lyckas bättre när vi har oddsen emot oss så kanske vore det bättre att få Spanien, Tyskland och Frankrike. Om någon undrar varför jag skriver "vi" när jag inte är med i landslaget så kan jag bara upplysa er om att EM-truppen inte tagits ut ännu.

Nu tänkte jag friska på mig.

Tja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar