torsdag 15 december 2011

Vamt

När jag sitter här på jobbet och försöker jobba så utspelar sig följande konversation runt omkring mig mellan E1 (tjej  ~9) och E2 (tjej ~9).


E1: -Nej för jag skriver aldrig på min dator. Jag bara spelar nåt säger vi.
E2: -Jag har ingen dator.
E1: -Inte jag heller. -Sen har jag gjort en sån där grejsamojs. Det är varmtvarmtvarmt.
E2: -Vamtvamtvamt.
E1: -Det är varmt.
E2: -Vamtvamtvamt. AAAAAAA!!!
E1: -Såhär brukar min pappa sitta på jobbet. Men han har inga fönster så det blir kolsvart.
E2: -Han har inga fönster hihihi.
E1: -Vad tungt å flytta den här.
E2: -Det kanske är för att det är en tung människa i den. Förra gången då hållde han fast mig. Aje! Spring!
E1: -Vem sitter här? Vad tråkigt det var att sitta här.
E2: -Kan du hjälpa mig?
E1: -Tänk om man sprang såhär. Titta jag har för små skor. Dom är ju typ jättestora. Jag fick en check på flera miljoner.
E2: -Fick du en check?
E1: -Kan inte vi få en flexpenna? Jag har aldrig fått någon.
E2: -Då har jag en du kan testa. Jag har flera tusen. Jag fick en istället för nobelpris.

Hur ska man kunna jobba då. Jag blev tvungen att ta en kort fikapaus utan fika för att skriva ett inlägg. Nu ska jag jobba vidare.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar