torsdag 1 december 2011

Nya jobbet på gamla jobbet

Igår var det en heldag med jobbet. Först var  det som vanligt skoldag 8:00-14:20. Men istället för att planera, rätta o.s.v. efteråt så åkte jag raka vägen hem för att lämna bilen, krama Janna och gå ner till en föreläsning.

15:30-18:00 var det  föreläsning om bedömning. Lite gammalt , lite nytt och ganska så idéskapande. På det hela taget en ganska så bra föreläsning helt enkelt.

18:00 hade vi (arbetslaget) sedan bord bokat på Horse and Hound. Vi hade en gratismiddag att casha in efter den bristfälliga servicen senast vi var där. Den här gången var det någonting helt annat. Toppenservice, jättegod mat och gott vin. Allting var fint dukat och förberett för oss när vi kom (vi fick vårt runda bord igen) och sedan kom mat och dryck bara till oss utan att vi behövde beställa eller någonting. Nästan magiskt. Vi fick även vin till 12 personer trots att hälften inte skulle dricka. Det kan ha lagt ytterligare lite magiskt skimmer på det hela. En trevlig kväll var det och planer smiddes för hur jag skulle kunna få vara kvar på skolan. Tveksam till om det funkar i verkligheten dock...

Idag har jag varit på mitt gamla jobb med mitt nya jobb. Ja vi var och badade med klassen och parallellklassen. Jag känner att jag växer när jag kommer till badet. Det är liksom hemma och så känner jag att jag är ruskigt bra på det jag gör då. Japp jag tänker slå mig för bröstet och säga att jag är ruskigt bra på simskola. Men det vore väl fan annars då det var 19 år sedan jag började med det och att man har hunnit gå igenom hela inlärningsprocessen sjukt många gånger. Alltid lite bättre. Som lärare i skolan tar det ju 3 år att ta sig igenom alla "steg". Och jag har inte ens tagit mig igenom ett halvt år ännu. Jag tänker ändå ha som mål att bli lika bra som lärare som jag är simlärare.

Min hals motarbetar mig lite för tillfället. Undrar om jag får gå till lungdoktorn på måndag om det inte är bättre innan dess. Jag får testa.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar