torsdag 24 maj 2012

Gågågågågå

Det har blivit mycket promenerande de senaste dagarna. Igår gick vi på stadsvandring med hälften av 3orna (27 stycken). Det blev en lyckad och väldigt solig promenad till Linköpings sevärdheter (Stångebromonumenten, Domkyrkan, Slottet, Trädgårdsföreningen o.s.v. I "Trädgårn" hann vi även med lite puhpinne-race.

Idag promenerade vi ännu längre i kanske ännu mer sol. Min mobil sa 12,5 km, men enligt andra mobiler var det runt 10 resp runt 9 km. Skumt att det kan skilja så mycket. Ska ni ha en träningsapp på mobilen bör ni ha Endomondo. Den har jag (och man vill ju givetvis ha den som visar att man sprungit längst...). Vi gick hur som helst från skolan till Vidingsjö motionscentrum. Där käkade vi hamburgare, lekte av den sista energin ur benen och gick tillbaka. Vi var 9 grupper med 10-12 elever/grupp. Vår grupp satte innan starten upp 2 mål.
1) Vara den gruppen som sköter sig bäst.
2) Vara den gruppen som har roligast.
Ok, det var jag som satte upp målen, men eleverna köpte dom. Jag kan säga att vi kanske inte helt lyckades med punkt 1 men jag skulle iaf säga att vi var topp 3. På punkt 2 lyckades vi givetvis. Det fanns t.ex. ingen annan grupp tog spännande omvägar ut i terrängen när vi gick i skogen och heller ingen annan grupp som återvände triumferande till skolan till tonerna av Surfin Bird med The Ramones.

Janna är i Vimmerby och går istället. Ett tidigt morsdags-besök. Men det kan ju inte  jag berätta mer om, jag är ju här i min vita soffa.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar