måndag 7 maj 2012

Örebrotrip (del 2 av 2)

Efter heldagen på travbanan så styrde vi kosan mot Gustavsviks camping.
------------------------------------

Recension av Gustavsviks camping:

+
En del riktigt fina faciliteter.
Norra europas enda upplevelsebad (som är både inne- och utebad) precis bredvid.
Äventyrsgolf, låghöjdsbana och laxfiske.
Några stugor som verkade vara riktigt fina invändigt.

-
Mycket som var lustigt planerat (t.ex. utfarten).
Dåligt skick på vissa stugor (i den vi bodde i var det t.ex. centimeterstora glipor både i dörrar och fönster.)
Skumt utbud i den lilla affären.
Inga matställen på området (under lågsäsong) eller riktigt nära.
Utöver området mot badet så var det ju inte så charmig omgivning.

Sammanfattningsvis så skulle jag nog inte rekommendera någon att bo där under lågsäsong. På sommaren kan det däremot säkert vara riktigt trevligt. Välj dock inte dom stugorna som vi hade (minns inte vad dom hette). Se också till att påbörja utresor (såväl utcheckning som försök att bara åka iväg en sväng) i riktigt god tid - det lär vara kaos under högsäsong.

--------------------------------

När vi instalerat oss på campingen blev det en runda äventyrsgolf. Slutställningen blev:

Etta: Pappa Persson
Tvåa: Jag
Trea: Stampe

Grattis Pappa Persson!

Den slutställningen var väl iofs helt väntad och inte så mycket att orda om. Jag måste dock säga att jag var (och är) mycket besviken på bankonstruktören. Det var till en början riktigt trevliga banor (dom kändes för övrigt lite mer vanlig minigolf än vad äventyrsgolf brukar göra) och jag gjorde dessutom en riktigt bra runda. Sen efter 13 spelade hål skulle man helt plötsligt gå in i ett mörkt hus och spela 3 banor. Det var ju givetvis precis lika mörkt för alla, men med mitt urusla mörkerseende och väldigt dåligt valda mörkblå boll så kände jag mig extra utsatt. Jag slog vid ett flertal tillfällen helt i blindo och min ganska så stabila ledning lämnade jag kvar inne i mörkret. Ni får kalla mig dålig förlorare om ni vill. Jag är dessto bättre vinnare.

-----------------------------------------

På lördagen hann vi även med en sväng in till centrala Örebro (tror jag att det var) och ett restaurangbesök. Mitt förslag (tack ändå kusin Tomas för tipset) blev brutalt nedröstat och vi hamnade till slut på ett ställe som hade fina bilder på maten utanför. Det var ett mysigt ställe med riktigt god mat. Fråga mig inte vad stället hette, men jag kan intyga att dom var mycket bättre på mat än vad dom var på elinstallationer.

Mat i Örebro:

Hamburgare (på travet): Enkel, 3 gånger så stor burgare som bröd, men mycket god.
Grillspett: Riktigt gott.
Buffé (taco-, sallad- och husman-): God.
Sammanfattning: Dom har bra mat i Örebro.

----------------------------------------

På söndagen sade mina luftvägar bestämt nej till det tilltänkta badbesöket. Den väldigt förstående Janna fick iaf lite plåster på såren då dagen istället gick i shoppingens tecken. Vi gjorde en del fynd på bland annat Experts outlet, XXL sport & vildmark, Bauhaus trädgårdsspecial och lite andra affärer som inte finns här i Lkpg.

Avslutningsvis vill jag tacka Örebro för en mycket trevlig helg. Vi lär komma tillbaka.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar