lördag 12 maj 2012

Segerskadad

Det har än så länge varit en helg i Ljungsbro, trots att vi inte har jobbat (eller ok jag jobbade Lite administrativt jobb).  Efter att jag haft stängning på jobbet blev det fredagkväll med mor, far och maspelösarna. Idag var bara Terje kvar av maspelösarna (de andra var på whiskey-resa till Gävle). Han har redan lärt sig många viktiga saker som man bör kunna i livet den lilla mannen. Ge mig fjärrkontrollen till tvn (så att jag kan starta den), gnälla sig till hjälp upp i den andra fotöljen och sedan be snällt om en fjärrkontroll i taget till han har alla i famnen är inga problem. Sen satt han där tillbakalutad, siktade med fjärrkontrollerna mot tvn med jämna mellanrum och bara njöt av helgen.

Lördagen bjöd även på en fotbollsmatch. BK Ljungsbro - Österstad.
Efter en händelslös första halvlek (sånär som på ett mål som Österstad fick serverat på silverfat) fick vi oss en rejäl utskällning i halvtid. Kanske var befogat, men känns ju lite jobbigt när man är nöjd med sin egen insats och får en kollektiv utskällning. I andra halvlek blev det dock bättring på de flesta fronter och vi vände finfint till seger 3-1. I typ 85:e minuten smet dock en Österstadspelare förbi mina kollegor på vänsterkanten och jag tvingades glidtackla ut och täcka skottet. Långt ben, sträckt tå och så var den fotleden paj igen. Får hoppas att det inte är så illa och att knäontet som kom på köpet är väldigt tillfälligt.

Krya på er fotleden och knäet.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar