torsdag 14 juni 2012

Brott

Vi valde bort en av matcherna i fotbolls EM igår :o och åkte istället och tittade på fotboll. På Cloettavallen spelade nämligen BK Ljungsbro mot Ledberg. Mitt kära BKL var klart bättre och målen ramlade in efter ett fram till att det stod 6-0. Trevligt så. Men sen blev det mindre trevligt (och känsliga läsare kan låta bli att läsa resten av det här stycket). En Ljungsbrospelare och en Ledbergspelare hoppade från varsitt håll mot bollen i ganska så bra fart. Ledbergspelare hade dumt nog benet sträckt fram till dess att de brakade ihop. Då böjdes benet på fel ställe, åt fel håll och med en felakttig vridning. Benskyddet stod rakt ut p.g.a. utstickande benpipor och foten pekade liksom snett bakåt. Han skrek så som man kan tänka sig att man bör skrika i en sån situation. Usch. Det spelades ingen mer fotboll på C-vallen den kvällen.

Det borde vara ett brott att inte ge mig ett jobb som är gjort för mig. De sökte liksom mig. Min behövrighet, min utbildning, mitt bidrag till mångfalden och ingenting annat stod det att de sökte. Sen låter de mig inte komma på intervju. Ok om dom på intervjun tycker att jag inte skulle passa in eller nåt, men att lyckas gallra bort en person som är perfekt på pappret är ju mycket märkligt. Nu får jag leta vidare. Eller förresten, när vi kommer tillbaka från Kreta får jag leta vidare. På tal om jobb så var det avslutning idag. Det kommer nog ett inlägg om det senare under kvällen.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar