torsdag 7 juni 2012

Stockholm

Jag ska väl försöka sammanfatta stockholmsresan då då.

Resan:  Bus4you är riktigt bra grejer. Riktigt bekvämt sätt att resa. Dom enda nackdelarna är att det tar lite längre tid och att de har en sjukt dryg gubbe som en av sina chaufförer (han körde oss hem). Han var iaf rättvis och hånade alla som frågade honom någonting.

Shoppingen: Lite jobbigt för ryggen när det finns så många affärer, men det kan man ta för att glädja dom som inte var(?) fotbollsfantaster.

Djuren: 2 hundar som snarare var en korsning mellan råttor och flodhästar bodde hos Emma när vi först kom dit.
Matchen: Sverige - Serbien 2-1. Nästan alla svenska stjärnor var med och det blev seger. Gott så. Dock märktes det ju tydligt att det var en träningsmatch och att de som brukar hålla i supportergrejer redan är nere i Ukraina. Men det kanske blev en lagom "landslagsdebut" för Janna.

Boendet: Gratis (och då bjöds det ändå på vin på kvällskvisten), nära och en mycket skön säng.

Maten: Stockholm har sämre mat än Linköping.

Lukten: Stockholm borde tänka lite mer på hygienen, det luktar kloak på många ställen.

Vädret: Mycket bra på nationaldagen och ingen katastrof på matchdagen.

Gröna lundsattraktionerna: Ja vi tog en tur ut till Djurgården med öppna sinnen och hamnade efter mycket velande på Gröna lund med ett åkhäfte. Alla "åkte" 2 åk och jag var väldigt nöjd med mina val (trots att jag hakade på andras val). Insane hade ett passande namn och var verkligen en "Jörgenattraktion" som var allt annat än upprepande. Sedan är ju både jag och, inte minst, Janna bergodalbanefantaster (jaa det är ett ord..) och Twister gjorde oss inte besvikna. Det var full fart i princip hela tiden.


Insane

Kändisar: Vi såg 4 rikskändisar och en lokalkändis. Vi tar dom i stigande kändisgrad.
5) MålHasse - legend i IFK Vreta kloster.
4) Sebastian Hedin - Programledare i t.ex. "Superklasse" och "Stor i Japan".
3) Andreas Carlsson - Musikproducent, låtskrivare och f.d. medlem i idoljuryn.
2) Jan Emanuell Johansson - Företagare, politiker och vinnare av Expedition Robinson.
1) Malin Moström - En av världens bästa damfotbollsspelare genom tiderna och förmodligen även den sötaste.

Om ni har några invändningar mot platserna 2-5 så har jag lite bevis längst ner i det här inlägget. Om någon ifrågasätter förstaplatsen så får ni med mig att göra.

Jag tror nog att jag fått med det viktigaste om resan då.

Imorgon börjar EM =D

Jan Emanuell Johansson VS. Andreas Carlsson GoogleBattle: The latest indicator of cultural relevance.

Sebastian Hedin VS. Andreas Carlsson GoogleBattle: The latest indicator of cultural relevance.


Sebastian Hedin VS. MålHasse GoogleBattle: The latest indicator of cultural relevance.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar