torsdag 21 oktober 2010

Vargavinter

Ikväll får Linköping besök av Sveriges bästa hockeylag, och givetvis ska jag dit och heja fram våra älskade vargar. Janna vägrar att hålla på Färjestad vilket givetvis skär en hel del i hjärtat. Att hon varken håller på Färjestad eller Arsenal men att jag ändå älskar henne är ju ett sjukt starkt bevis på att vi helt enkelt är rätt för varandra. Dock så handlar ju förhållanden också om att kompromissa... Arsenal eller Färjestad Janna?

Jannas sjuka verkar för övrigt ha slagit i botten och vänt så sakta åt rätt håll. Det är iaf min tolkning och den står jag fast vid. Även min rygg, som varit dålig i typ en vecka har nu vänt åt rätt håll. Jag vet inte om det är tack vare simningen, många timmars stretching, liggande på en golfboll, spikmattan, foppatofflor i skolan eller att den smärtstillande salvan fått tid att do its thing. Får helt enkelt köra med alla saker igen om det skulle bli sämre igen.

Idag avslutade vi arbetet med rymden i skolan. Det har gått lysande och idag visade barnen verkligen hur mycket dom har lärt sig. Jag fick även presenter idag i skolan, trots att jag har en dag kvar på praktiken. En begagnad världsatlas och en hotelltvål. Till imorgon har jag bett att inte få några presenter men gärna teckningar eller spännande berättelser. Jag är för övrigt helt ok på "Kungens kanna".

Vi har inte fått någon snö. FBK har istället tagit med sig sola från Karlstad. Tack och lycka till!


1 kommentar:

  1. Jag håller på det lag som vinner??? men bara för att vara snäll mot tobbe så kommer jag hålla på LHC, så vi kanske kan kasta saker på varandra???

    SvaraRadera