onsdag 13 oktober 2010

Trummelijanna kan jag ha som rubrik

Praktiken rullar på. Håller i all undervisning den här veckan, vilket ärligt talat är rätt så skönt. Jag gillar att få göra som jag vill. Sen kanske det vore mer lärorikt att se andra undervisa också och få lite tips och idéer, men nu får ju dom andra lärarna lära sig lite av mig istället. Barnen sköter sig finfint och verkar fortsätta lära sig nya saker. Finns tydligen mycket plats i sånna där små varelsers hjärnor. Idag var vi dessutom på en sweet allsångsmusikal.

Alla mina syskon ska flytta. Grattis båda två (eller alla fyra, eller fem)! Vi stannar nog kvar här ett tag till, även om Janna hintar hyresvärden om att ge oss vindsvåningen så ofta hon kan. Renoveringen/utbyggnaden av just den lägenheten är för övrigt inget rolig. Deras hammare är som gigantiska trummpinnar och vi sitter i trumman.

Rymden är stor.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar