söndag 24 oktober 2010

Såndag

Jag tycker att det var riktigt roligt att gå på hockey. Bra och fartfyllt spel. Mitt lag vann. =) Det fanns mycket roligt att titta på på läktarna. Jag tycker lite synd om "det är ju bara sport"-människorna. Dom missar en väldig massa spänning, glädje och gemenskap. Sen tycker jag givetvis synd om "hata hata hata motståndarna"-människorna också. Dom behöver ju hjälp stackarna.

I fredags var sista dagen på praktiken. Lite sorgligt var det allt, men jag lär återvända dit, så mest var det bara sweet med barnens reaktioner på att det var min sista dag.

Igår var det jobb, kattvakteri och lite spelkväll. En bra och trevlig dag. Det dåliga med dagen var att Jannas bihålor ville bygga ut. Men till idag verkar näsdroppar och gröna tabletter ha fått dom att överväga det beslutet. Mellan jobbet och kattvaktandet han jag dessutom med att göra veckans goda gärning. Det var en slovakiska, en azerbajdzjaniska och ingen Bellman. Azerbajdzjaniskan hade kraschat med cykeln och bland annat brutit foten. Slovakiskan var lite så som man tänker sig en östeuropeisk friidrottare och hade inga problem att bära (den iof väldigt lilla) azerbajdzjaniskan över axeln och kasta in henne i mitt baksäte. Jag fick sedan bli ambulansförare till akuten, stå ut med "you are our hero" och även ge en kort lektion i hur ett svenskt väntrum fungerar.

Idag har vi tagit en lugn start på dagen för att inte skrämma söndagen. Söndagen är en späd liten varelse som man får vara försiktig med. Är man bara det så kan den erbjuda många trevliga saker i gengäld. Typ Janna, innebandy (med bollkastning i andra periodpausen), formel 1, en vit soffa, en varm dusch och vår favoritserie på tv (som fortfarande ingen har gissat vilken det är).

Och nu blev det bråttom att hinna med allt trevligt. Hörs!

3 kommentarer:

  1. Amazing race!!!!
    Ambulansvolvo?????

    SvaraRadera
  2. Amazing race it is! En cykel till "Anonym". Grattis! Den kan hämtas på Djurgårdsgatan 36 vid valfritt tillfälle.
    Ambulansvolvo, ja. En mycket bra sådan. Ska köpa sirener nästa veckan och börja tjäna pengar som svartambulans.

    SvaraRadera
  3. Då gissar jag också på Amazing Race! Är verkligen i behov av en cykel då min finaste (och enda) blivit stulen (klåfingriga j-la människor). Och så är det ju dessutom ännu mer synd om mig då jag är en "Det-är-ju-bara-sport-människa"... Tar gärna emot cykeln, med röd rosett, i Maspelösa till våren, tack.

    SvaraRadera