torsdag 20 januari 2011

12 man i backen

Så där då, då har man åkt utförsåkning för första gången i livet också. I Kisa. Det blev 2 skidor och ingen bräda. Var lite förvirrande först när man skulle få med sig två långa plankor runt varje gång man skulle svänga men när hjärnan väl förstått att det inte var skridskor eller inlines den stod på så gick det bättre och bättre. Efter några användbara tips från Stoffe (det var inget "böj på knäna" och sånt tjafs utan mer sånt som inte säger sig självt) så var även vi andra kungar i backen. Vi utgjorde typ mer än hälften av dom som åkte i backen och kunde därför ta sådana majoritetsbeslut.

För min del blev det, utöver förvirringen i början, bara en halvlarvig krasch när jag fick beslutsångest. Nu var det ingen som såg och kunde bedöma mitt haveri, men jag kan nog ändå utse Jannas krasch till dagens snyggaste. Hon skulle stanna innan hon åkte in i Stoffe men missbedömde nog svin svängradie lite. Det slutade med att hon gjorde en brutalvältning för att sedan få fäste och övergå i en liten flygtur. Andra heta kandidater i den kategorin var annars Malins missöden i liften.

Allt som allt så var det en mycket sweet dag med kul skidåkning, fint väder, trevligt sällskap och trevlig Stoffes mamma som kom förbi med fika. Jag är inte så frälst (eller så rik) att jag suktar efter en fjällresa för många många tusenlappar, men det här måste absolut göras om.

Nu är Janna iväg och dansar Zumba och jag ska åka iväg och träna fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar