söndag 23 januari 2011

Helgigen

Nu har det varit helg igen. Det har blivit lite av en tradition.

Fredag kväll körde vi på jobb, god mat hos min mor & far, På spåret och Skavlan. Sen blev det frukost, kortspel och så jobb. Ett beprövat koncept som fortfarande är alldeles fasligt trevligt. Därefter blev det födelsedagskalas hemma hos min syster. Trots två skrikande bebisar så var det riktigt trevligt även det.

Veckans note to self: Även om du vill se så att skurmaskinen inte kör på en slang så är det onödigt att banka huvudet in i en krok. Det är både pinsamt och sjukt obehagligt.

Idag har vi kört lite mer uppdelad taktik. Janna var på auktion tillsammans med mina syskon(det blev dock inget inropat) och jag tittade på lite vintersport först och sedan tittade jag på Libks damers match. De spelar innebandy och ligger i mitten på division 1. Om de haft en bra coach är jag övertygad om att de hade varit inblandade i striden om en elitserieplats just nu. Det har de spelarmaterial till. Efter det har jag även hunnit med att köra Functional Moves för första gången i mitt liv. Jag körde det dock (med Mli som ledare) tillsammans med mitt fotbollslag, så jag behövde inte känna mig jättedålig. Det var lagom svårt och riktigt jobbigt. Lär kännas bra i framför allt ben och mage imorgon.

Och så slog ju Sverige Kroatien i handbolls VM. Sweeet! Nu öser vi hela vägen!

Helgen avslutades med ostbågar, vin, ost och kex.

Nu ska jag pussa lite på Janna.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar