onsdag 19 januari 2011

Surprise!!

Haha, nu trodde ni att jag inte skulle skriva ett inlägg va? Att jag fått prestationsångest sen Janna skrivit att jag spottar ur mig inlägg, gått över till att rita trebenta djur i sanden och bitit på datasladdar i frustration över att världen inte accepterar mig för den jag skriver att jag är? Men så är det inte. Jag skriver faktiskt ett inlägg och så är det med det. Hej förresten. Jögga. Tack för senast.

Senast som det var lördag så var vi på inflyttningsfest hos the one they call Fisken. Det var presentlek, mys och partiparti. En väldigt trevlig liten fest helt enkelt. Vi gav fisken en barn-skateboard, ballonger, en förfalskad 100-lapp, en äkta enkrona, en gnu och lite drickbart med svarta etiketter i inflyttningspresent. I klappleken gick det rätt så bra så som jag mins det. Ett fotbollsspel (där man sätter på skor på fingrarna och spelar) och ett mätglas med kork för att blanda drinkar fick jag med mig hem, och det är väl typ det jag saknade här i livet. Janna vann lite fler saker, och även dom var ganska så fina. En anka som var en tesil, en rosa spargris, sallad, toalettpapper och choklad fick hon släpa på hem. Eller näe, salladen åt vi lite på och lämnade sedan kvar resten till städpersonalen.

Här om dagen var det även måndag. Då var Janna och jag på handboll. Och det var inte vilken handboll som helst. Det var VM. Världsmästerskapen. Dom bästa av dom bästa. Och så fick Japan vara med också bara för att dom var så söta och roliga. Tre matcher såg vi och ni som följt våra liv vet ju att vi inte betalade ett öre för matcherna utan vi vann dom mycket välförtjänt. Kort sammanfattning:
*Ungern-Brasilen: Ungrarna var ena stora bjässar och klart bättre än Brasilien på att spela handboll. Det var ändå coolt att se landslagshandboll live. Ganska rejält annorlunda än när man ser det på TV. Framför allt så såg det ut att vara mycket större luckor överallt nu. Särskilt för ungrarna. Efter första halvlek var matchen avgjord och vi gick till La Kantarell och åt lite mat.

*Norge-Österrike: Här fick vi chansen att heja på Norge då jag ju är åttondels norsk och något svenskt landslag inte fanns i närheten. Redan på uppvärmningen såg vi att Norge var ett lag att älska. Om någon har kört "The muffinman"-leken så kan jag säga att Norge körde någonting liknande, men utan sång. Uppvärmningen kanske dock inte var lika bra som underhållande. 7 minuter in på matchen gjorde Norge sitt första mål. Sedan hade dom kommit igång och spelade ut Österrike ganska så lätt. Alla i Norge hette Terje men en del hade även andra namn. En hette Rambo, en hette Kent-Robin och min nya favorit heter Börge Lund. Norges fans var inte lika bra som spelarna. Dom hejade typ under uppvärmningen, i halvtidsvilan och när det var 2 minuter kvar av matchen och redan avgjort. Spelmässigt var matchen inte alls särskilt underhållande.

*Island-Japan: Om ni vill bo på en ö för att bli bra på handboll så skulle jag rekommendera Island. Om ni vill bo på en ö för att bli bra på uppvärmning så skulle jag rekommendera Japan. Jag hade innan matchen laddat för att heja på islänningarna och lärt Janna att skrika "Áfram Ísland!" men redan under uppvärmningen så föll vi även för japanerna. Dom hojtade som värsta karate-kidarna, sprang lite huller om buller i något som verkade vara en lek, körde även lekar i ring där man (om jag förstod rätt) bland annat skulle leka fisk som hamnat på land, stork som har svårt att lyfta och skalbagge som hamnat på rygg. Japanernas uppvärmning fungerade dock inte så bra den heller. Eller så var det någonting annat som var fel. Kanske att det oftast var 5 som bara stod och tittade på. 12 bollar ner i halvlek. I andra halvlek fick dock min favorit Higashinagahama (och hans bror Higashinagahama) lite mer speltid och det blev, resultatmässigt, betydligt mer jämnt. Den största besvikelsen var att japanerna inte gjorde en enda japan. Isländska fansen var kvällens mest högljudda, men då hade dom å andra sidan laddat på parkeringen ända fram till matchstart istället för att titta på de två matcherna som spelades innan.

Ett litet tag till är det onsdag och det innebär att jag har jobbat. Shiiiit vad mycket folk det varit på Medley, Ljungsbro fritidscenter den senaste tiden. Nyårslöften, gratis-vecka-kampanj o.s.v. gör att det är full fart både på gym- och badbiten. Då är det skönt att bryta av med lite simskola. Det är dock ännu skönare att bryta av med simskola när barnen inte är helt stirriga och sugna på att testa alla gränser dom kan hitta. Nu vet dom iaf var gränsen går och nästa vecka kommer dom vara lika underbara som vanligt igen =)

Ibland skriver jag Janna och ibland skriver jag Stampe. Det beror på vilka tangenter som ligger närmast till hands. Det beror alltså inte på vilket humör Janna är på eller var Stampe befinner sig när inlägget skrivs. Janna är Stampe och Stampe är Janna, alltid.

Nu måste jag sova, för imorgon ska vi till Kisa och åka skidor. Eller blir det snowboard ändå? Snowboard är ju skonsammare för knäna och klart coolare. Men skidor borde ju ligga en inlinesare som mig närmare till hands och då kanske det blir skonsammare för hela kroppen ändå. Vi får se. Utför ska vi iaf och fort ska det gå. Men först sova som sagt.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar