tisdag 1 november 2011

Gissa Jörgens kläder, ledtråd 1

Det är en seriefigur!

Vilket tråkigt litet inlägg. Jag måste skriva någonting mer...
Vi var på Mantorpstravet igår. Jag satte några tvilling-spel, Janna åt goda köttbullar och släkting-Oskar fixade 2 segrar och en tredjeplats på sina tre starter. Men den största överraskningen kom ändå i lopp 12 (jag har aldrig varit kvar till lopp 12 förut heller). Nummer 15 i lopp nummer 12 var nämligen Street Cat. Det kanske inte säger alla så mycket. Street Cat är en söt liten travare som min familj blev delägare i för typ 7-8 år sedan. Hon har varit en stabil travare utan vinnarskalle som haft en del framgångar bakom sig men nu är 9 år gammal. För några veckor sedan fick vi höra att hennes karriär var över och att hon skulle säljas som ridhäst eller avelssto. "Cattan" måste dock ha varit sugen på att springa av sig lite mer och vi var givetvis tvungna att vara kvar och se henne. Hon var dock inte sugen på att springa hela upploppet utan joggade i mål lite bakom dom flesta andra. Cattan är dock alltid Cattan och det var kul att få se henne springa ännu en gång.

Nu har jag fyllt ut inlägget lite mer.

Ciao!

1 kommentar: