torsdag 17 november 2011

You're the best man!

En av mina elever bjöd mig på dagens skratt när han skulle berätta om semestern de varit på. Lillebror Otto skulle få vara bestman vid föräldrarnas bröllop. Otto hörde dock inte helt rätt när de berättade för honom vad han skulle vara. Otto trodde därför inte att han skulle vara bestman utan Batman. Han funderade länge på vad han skulle ha på sig och blev både förvånad och besviken när han fick se sina bestman-kläder.

Vi var även på skolkörens konsert i gymnastiksalen idag. Det finns många musikaliska löften på min skola. En kille i sexan imponerade stort med både mod och skills. Han, en stol och en gitarr framför hela skolan. Han hade iof ingenting att vara nervös för. Han var sjöng bra, hade riktigt bra engelska, skön stil och var ruskigt säker på gitarren. En flickfavorit i vardande. En kille i trean drog dock ner dom största applåderna efter sin insats vid trummorna. Han skulle egentligen bara kompa kören, men hans klasskamrater i kören övertalade körledaren att han skulle få köra ett solo. Och shiiiit vilket solo han rev av. Och efter rungande "En gång till! En gång till!..." rev han av ett till solo. Ett helt annat, men minst lika imponerande solo. Om det är någon som behöver en ny trummis till sitt band om några år så har jag ett hett tips. Och sen så har vi en tjej i min klass som sjunger så overkligt vackert. Man fattar inte att det är på riktigt. Musikskolan kan slänga sig i väggen. Min skola is the shit!

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar