söndag 13 november 2011

Grattis Far!

Travet gick inget bra igår. Sen VM i V75 startade så har det gått sanslöst dåligt. Jag och min far brukar nästan alltid ha minst 4 rätt (vårt problem är att det oftast blir just 4 rätt). Nu har vi fortfarande inte fått ihop 4 rätt på någon enskilld vecka. Mycket dåligt.

Som utlovat hade vi ändå en kväll med god mat och dryck. FoT och Mli var förbi och vi hade en trevlig slapparkväll med bland annat det nya spelet "Korten och pengarna på bordet!". Spelet kom jag på igår och namnet kom jag på precis nu. Vill ni veta hur det går till så får ni köpa spelet när det kommer ut i handeln.

Idag har vi också ätit gott. Vi har ätit tacos! Igår laddade jag halva dagen för att äta tacos. Fick sedan höra att dom vi skulle äta med redan ätit tacos flera gånger i veckan. Det var dock lugnt med tacos ändå. Så jag laddade några timmar till. Men givetvis blev det annat ljud i skällan när det väl var dags att handla. Jag menar inte att det var något specifikt för någon viss person utan det verkar vara genomgående för hela mänskligheten. "Det är lugnt, det blir bra" och så i sista sekunden så är helt plötsligt något helt annat det bästa. Fråga bara Janna när hon ska på fest. "Det blir bra.." och så i sista sekunden så är kläder och allt annat fel. Eller fråga mig när det gäller att gå upp ur sängen "Det är lugnt att gå upp tidigt.." och så på morgonen så är det verkligen inte lugnt. Jag har egentligen inget emot att ändra på saker i sista sekunden men i grunden är jag ju faktiskt en planerare som tror på att man tänker klarare och bättre om man tänker till i förväg och då får mycket roligare. Just igår så var sista sekund-beslutet väldigt välgrundat så det var omöjligt att säga emot. Mitt nya mål är dock att förstå redan i förväg vad jag (och andra) kommer ångra sig till i sista sekunden.
Idag är det ju fars dag. Grattis Pappan! Min Pappan och Mamman är i Turkiet. 23 grader i vattnet och 21 på land låter som något man skulle kunna stå ut med.

Jag har för övrigt ont i mina ben! Tränade ben på gymmet igår iom att jag ska bli "stark nåt så inåt helvete" i benen. Det känns idag. Mina ben är som storkar som häckar. Eller som smörstekta sparris.
Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar