tisdag 22 november 2011

Studera dagen

När jag var liten trodde jag att när det var studiedag så var eleverna hemma och hade roligt medan lärarna satt på en massa tråkiga möten. Nu vet jag att det inte är hela sanningen. Efter jobbet i måndags åkte vi buss ner till Rimforsa Strand (http://www.rimforsastrand.se/) där vi inkvarterades. Efter lite biljard, dart (man kunde även välja bastu och dopp i Åsunden eller att bara slappa) och svalkande maltdryck blev det en mycket trevlig 3-rätters. På jobbet har jag nästan inte hunnit lära känna någon alls (all tid som jag inte undervisar har jag fullt upp med annat så jag hänger typ aldrig i personalrummet), men nu var det gott om tid att snacka skit med många. Dock var alla anställda på skolan med så det var väldigt mycket folk. Middagen var för övrigt ruskigt god. Alla rätter var goda, men den kantarellsoppan som vi fick till förrätt var helt sagolik. Champinjonsoppan från Lundsbrunn är härmed nedputtad till andraplatsen på tidernas godaste soppor.

Resten av kvällen ägnades åt anläggningens sköna fotöljer. Vi restaurerade dom inte eller något sånt alltså utan vi slappade och trivdes. Efter en sen kväll blev det en tidig morgon. Sedan var det en konferensdag med frukost, konferens, fika, konferens, lunch, konferens, fika och hemfärd. Riktigt lyckat var det.

Nu ska jag springa ner till Medley, Linköpings simhall och möta Janna som tränat Zumba.

Ciao!

2 kommentarer:

  1. Hur många kilo gick du upp?
    Tränar du ut det till benen?

    SvaraRadera
  2. Jag har lite svårt för det där att gå upp i vikt. Men jag kan ju försöka att göra om maten till benmuskler i farten.

    SvaraRadera