måndag 14 november 2011

Ljus i mörkret

Vi har gått vinterljus idag. För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att man går en sväng och tittar på fina ljusgrejer. Det lyser i olika färger, är stora upplysta klot, rörliga bilder på hus o.s.v. längs stångån i Linköping. Ja ni fattar va? Fint var det, lite kyligt är det och en rejäl promenad på nästan 2 timmar blev det(hälften av den tiden gick till att ta sig till och  från själva vinterljusrundan).

Lite ljus i vintermörkret är också att jag nu klarat av 8/20 av alla utvecklingssamtal. Samtal är egentligen inte särskilt jobbiga (med något undantag), men det tar ju så mycket tid. Inte jättepeppigt att sitta 3 timmar extra på eftermiddagarna och snacka. Men det ska göras och jag är som sagt snart halvvägs. Mer mörker i ljuset är väl annars att jag inte får förlängning på mitt jobb utan hon som jag vikarierar för kommer tillbaka till jul och återtar sin tjänst. Lite trist men väntat.

Annars är ju Janna mitt ständiga ljus i ljuset. Japp, livet är faktiskt ljust och det är sweet! =)

Det här inlägget hade nästan ett religiöst skimmer över sig. Jag kanske ska bli religionsförfattare. Skriva någoon modernare variant av bilbeln, koranen eller liknande.

Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar