söndag 27 november 2011

Weekend

Det har varit en mycket bra helg.

I fredags fick vi lön och hade en klassisk slapparkväll på Skogsfruvägen i Ljungsbro. Dom två sakarna hörde alltså inte ihop på något sätt, men det var två bra saker.

På lördagen jobbade vi lite simskola och efter det tränade vi. Janna simmade ett gäng  med längder och jag tränade ben på gymmet. Jag tänkte bara köra lite på egen hand och höfta ihop lite övningar. Men strax efter det att jag börjat så hamnade jag i min morbrors Kalles bodybuildar-klor. Om man kör precis samma övningar som normalt är jobbiga och ger lite träningsvärk dagarna efter men får lite Kalle-råd ("flytta foten några centimeter ditåt", "tänk att kraften ska rakt upp", "vänd 5 centimeter tidigare" o.s.v.) så får man eld i musklerna medan man kör, hela kroppen skakar och så får man "skrika högt"-träningsvärk i flera dagar efteråt. Små små detaljer bara som gör sjukt stor skillnad. Det är så träning ska vara. Effektiv. =)

Efter lite shopping på väg hem så blev det en kväll hos FoT. Lite fotboll, god mat, ett riktigt kul spel, skitsnack och välsmakande drycker blev en mycket lyckad lördagskväll.

Idag har vi varit på auktion. Det blev några inköp (mest hemligheter) och en hel del lek med mr Terje. Mycket rolig liten kille det där. =) Nu har vi ätit plockmat och ska se till att hinna söndaga lite mer innan det är dags för nästa vecka.

Solidaritet är bra skit. Det kan ju vara svårt att se ibland, men då får man nöja sig med att man mår bra av det. Dom flesta av oss iaf. Hoppas jag.

Jag ska göra en bag in box till glögg som kan värma glöggen medan du tappar upp den. Typ. Man kan förboka en box redan nu på http://www.gloggindabox.yum/

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar