torsdag 27 september 2012

3 hörnor straff

Idag var jag lite uttråkad ett tag på jobbet. Mellanstadielärare är inte lika bra på att utnyttja sina resurslärare som lågstadielärare är. Men utöver det så var det en riktigt bra dag och jag åkte glatt hemåt. Sen körde jag till parkeringshuset istället för korttidsparkeringen då jag skulle iväg senare, men det var ju lungt när jag var så glad. Då insåg jag att ju hade lovat att hämta Janna på vägen hem. Då blev jag fruktansvärt arg på mig själv.

Efter en mycket kort mellanlandning hemma åkte jag iväg till fotbollsträning. Det var inte igår. Blev genast på bättre humör när jag fick träffa "grabbarna" och "Vallen". Det är som ett extra hem och en extra familj. Då blev jag glad igen. Sedan var jag med på uppvärmning och lite småövningar här och var. När de andra spelade match så testade jag mitt vänsterknä lite. Sen testade jag det mer och mer. Till slut insåg jag att jag t.o.m. kunde slå en hörna med vänstern. Eller jag har ju aldrig kunnat slå hörnor med vänstern, men jag kunde försöka och det gjorde inte ont. Det är på rätt väg nu. Då blev jag fruktansvärt glad på mig själv.


På vägen hem hämtade jag upp våtdräkerna till våra simskolor som anlänt och åkte hem till min Janna som fixat mat. Life is good!

1 kommentar: