söndag 23 september 2012

Går det att göra med kaviar?

Igår hade vi ett förlovningsparty som förvandlades till en släktträff (vilket inte var någonting negativt då jag måste skryta med att jag har en rolig familj/släkt). Det var min syster, bror, svåger, svägerska, kusin och kusinfru (eller finns det en annan titel på ens kusins fru?). Mycket kul att "HoTet från Stockholm" kom då vi träffar dom allt för sällan. FoT träffar vi desto oftare, och det finns ju en anledning till det. Iponerande att min syster pallar med att dyka upp på tillställningar också. Jag har sett eskimåer bo i igloos som är mindre än hennes gravidmage.

Vi fick presenter! Helt ärligt så hade vi inte räknat med det trots att vi hade med ordet "förlovning" i tillställningens namn. Vi fick även många tips inför kommande bröllop. När man har förlovat sig är ju tanken att man ska gifta sig så småningom. Dessutom fick vi lära oss varför bladlöss är så små.

Janna vann Ave Caesar för första gången någonsin! Vi lyckades även spela färdigt Rappa Kalja. Det händer typ aldrig, trots att det är världens roligaste sällskapsspel.

Sen vill jag inte låta bitter men... Hur svårt ska det vara att svara på en inbjudan? Om 6 svarar "Ja" och 13 inte svarar alls så blir det ju liiiiite ovärt att försöka styra upp en fest för mellan 8 och 21 pers. Ibland händer det givetvis att man absolut inte kan veta i förväg eller att saker ändras i sista sekunden, men vissa personer måste ha utvecklat nån typ av fobi mot att lämna svar. Om någon alltid svarar "Nej" så kan man ju gissa vad det beror på, men vad beror det på att vissa vägrar att svara alls? Man skulle ju kunna fråga någon sådan person. Jag har dock svårt att se att man skulle få något svar... Jag får forska vidare i ämnet.

Nu tackar vi för en kul lördag och tar en fortsatt slö söndag.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar