torsdag 6 september 2012

Nära välter sällan stor tuva

"Jorch-eskoa  8-9  Slut (tiebreak)"

Jag antar att det bara är riktiga vetgirig-freak som förstår vad texten ovan innebär. Då kan jag berätta att det innebär att jag var sjuuuukt nära ett mirakel. Det är som om man skulle möta Zlatan i 1 mot 1 och han lyckas peta in det avgörande målet i sista sekunden av förlängningen. Det är som om man skulle möta Fedderer och förlora i tiebreak i 5:e set. Det är som om man skulle möta Kasparov i schack och förlora när det bara står 2 kungar och en bonde kvar på brädet. Det är som om man skulle möta rödluvan i skogen men snubbla på tröskeln in till farmors hus.

Det där kanske inte gjorde någonting klarare? Eskoa är en levande legend på vetgirig. Han har (i princip)spelat dygnet runt de senaste 7 åren och kan väl sisådär 205 000 av de 205 300 frågorna som finns på sidan. Nu mötte jag honom i någonting som kallas "duellen". Man mot man. 6 frågor och sedan max 3 frågor tiebreak om det är oavgjort. Jag hade rätt på de första 8 frågorna men missade att skriva "Orback" på den sista.

Annars då? Jag kan prata idag, men jag låter rätt så märkligt. Imorgon börjar simskolan. Nu ska vi försöka se fotbollslandskamp och Robinssonfinal samtidigt.

Ciao!

1 kommentar:

  1. Det är ju i övermorgon som våra simskolor börjar (berättade Janna precis för mig). Jag är lite förvirrad.

    Janna å andra sidan försökte precis dricka vatten, men råkade dra upp det i näsan istället. Alla har vi våra svagheter.

    Och om det var någon som inte förstod förut så är det ungefär som om du skulle möta Erik Adeilsson och din häst galloperar 1 meter innan mållinjen.

    SvaraRadera